jueves, 5 de marzo de 2009

Curanto – Hāngi




I te wā i haere ai mātou ko Tamsin mā ki te moutere o Chiloé, ka tuku kōrero au mo te curanto. E rua ngā momo curanto, ko tērā o te whenua, arā, ko te hāngi, me tērā o te kōhua. Koina tā mātou kai ko Luisa i tētahi rā.

No te rangi i mua haere ai māua ko Aroha ko te mākete o te pūtahitanga hoko ai i ngā longaniza (notinoti chilena), i te costillar ahumado (kaoako poaka whakaauau), i ngā trutro de pollo (waewae heihei). He kupu Mapuche te ‘trutro’.

I te rā hākari ka tae mai a Luisa me tana kōhua nui, ā, ka haere atu māua ki te feria, koina te mākete nui. Kātahi anō ka whakahoungia, he rawe te āhua. Ka hokona ngā almejas (tuangi) me ngā mejillones (kuku) me ngā papas (rīwai). Paruparu noa ngā pēke i te kai, ka hoki ki te kāinga.

Ka motumotu a Luisa i ngā kai, ka tīrahatia. Ka kōhuangia ki roto i te wai me te waina mā mo te wā roa. Engari te pai o te kakara!

Nāwai rā ka tae mai te whānau Sade Solar, ā, ka noho ki te kai. Kāore māua ko Aroha ka ohorere i te noho a Luisa i te taha o ngā tamariki, he uaua rawa ki a ia te noho i te taha o ōna rangatira! Hei aha rā, ko te kakī ururua!

Na, ka whakarite ahau ki kai curanto anō,  koina te mahi āpōpō!

No hay comentarios.: